Lionel Messi en Cristiano Ronaldo zijn dan wel populairder en qua reclame duurder op social media, maar Zlatan Ibrahimovic is volgens ons wel leuker om te volgen. Het fenomeen van AC Milan vermengt sport met betrokkenheid en humor op zijn socials.
Zlatan Ibrahimovic: reclame maken voor jezelf
Natuurlijk verdien je als topvoetballer al een bizar salaris. Maar aangezien de meeste sporters rond hun 35e al aardig opgebrand zijn en niks zeker is in de sportwereld, kun je maar net zo goed alles eruit halen. Zo ook uit social media, die voor vele sporters een mooie inkomstenbron zijn.
Soms zie je sporters reclame maken voor diverse merken die daar flink geld voor neerleggen, maar het beste kun je nog je eigen product promoten. Dat doet Zlatan Ibrahimovic ook. In 2012 verscheen al zijn boek ‘Ik, Zlatan’, maar als je op je veertigste nog actief bent in het voetbal, is het natuurlijk tijd voor een opvolger.
En als er dan ook nog een film over je uitkomt, promoten die hap!
Maar ook Zlatan laat zich wel eens verleiden tot ongegeneerd reclame maken voor een merk.
Zlatan op social media: vrienden met de grootsten der aarde
Een zichzelf respecterende sporter op social media laat zich omringen door andere bekenden der aarde. Voor Zlatan is dat natuurlijk een kwestie van baas boven baas, want wie staat er nu toch op de foto met Zijne Heiligheid? Juist, paus Franciscus had die eer!
En als iemand buiten de sport een hit is op social media de laatste tijd, is het wel @khaby00 oftewel Khaby Lame. Met 62 miljoen volgers op Instagram heeft hij zelfs ruim 10 miljoen volgers meer dan Zlatan, en dat kan de Zweed natuurlijk niet op zich laten zitten.
Maar natuurlijk kennen jullie @djokernole ook wel, dus hij kent Zlatan ook.
Een andere legende van AC Milan en Inter Milan komt natuurlijk graag erbij voor een kiekje met Zlatan.
Zlatan Ibrahimovic: 40 and still going strong
Sportieve plaatjes en filmpjes kunnen niet ontbreken, zeker niet als je Zlatan Ibrahimovic bent en er op je veertigste nog zo bij loopt, rent en in zijn geval vliegt.